miércoles, 4 de octubre de 2017

Empatia

(Dinàmicques per a la millora)

L'habilitat clau en aquest procés s'anomena empatia.

L'empatia és l'habilitat per entendre les necessitats i sentiments d'una altra persona, posant-se al seu lloc.
L'empatia és una habilitat bàsica en la comunicació, ja que ens permet entrar en la realitat personal dels altres, i entendre les seves necessitats, motivacions, sentiments i problemes.
Hi ha un proverbi indi molt popular que diu: «Abans de jutjar una persona, camina tres llunes amb els seus mocassins». Seria una cosa així com «posar-se al lloc de l'altre» per comprendre'l millor.
Cal no perdre de vista que això no significa estar-hi d'acord, sinó simplement entendre la seva problemàtica. Amb aquest coneixement serà molt més fàcil oferir respostes que siguin útils i adaptades a les exigències de cada persona i situació.
Tenir empatia requereix, en primer lloc, una actitud de predisposició però, a més, una sensibilitat especial i una alta capacitat de comprensió. Sense cap mena de dubte, les persones empàtiques disposen d'un alt reconeixement social i de popularitat, perquè són capaces d'identificar les ne- cessitats reals dels altres i proporcionar-los respostes adequades, fins i tot abans que les altres persones siguin conscients d'aquestes necessitats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario